Theo Fambach  is raadslid voor D66 Gooise Meren sinds 1 september jl. en was tevens raadslid  van maart 2014 tot maart 2018 voor dezelfde politieke partij. Daarnaast was hij ambassadeur voor D66 bij Regio Gooi en Vechtstreek 2016-2018. Van beroep is Theo architect BNA, beton- en staalconstructeur en stedenbouwkundige met eigen bureau sinds maart 1978 (o.a. nieuwbouw Theater Spant, hotels, winkelcentra, restauratiewerken en veel woningbouw in binnen- en buitenland).

Fambach studeerde Rechten  aan de UvA en filosofie. Zijn hobby’s zijn hardlopen, wielrennen en voetbal. Verder was hij Directeur van Tenniscentrum Bussum 1981-1995 en bekleedde hij vanaf 2005 langdurige voorzitterschappen bij BNA Centrum, Bouwtalent, Seniorenraad GM en Welstandscommissie, en verschillende bestuursfuncties bij LOIS, RSBO en 3 Thema-afdelingen D66. Op dit moment is hij secretaris bij de Werkgroep Wonen D66.

Vanuit mijn belangstelling voor leefomgeving, duurzaamheid en architectuur, leg ik het accent op het welzijn van onze samenleving en haar deelnemers. Door voortdurende studie en inventarisatie van processen en gedachten, wil ik graag bijdragen tot structurele verbeteringen op het gebied van wonen, welzijn en zorg. Participeren in een inclusieve samenleving betekent zorg voor jezelf, maar ook zorg voor je medemens. Geheel in lijn met het gedachtegoed van D66.
- Theo Fambach