donderdag 15 april 2021

Doelgroepenvervoer door Jacqueline Sweerts

Vorig jaar heeft de gemeenteraad van Gooise Meren het debat gevoerd over aanbesteding ‘Doelgroepenvervoer’ of inbesteden door de gemeente zelf. We zeggen: de gemeente zelf, echter was dit complexe vraagstuk een Regio aangelegenheid. D66 Gooise Meren was en is een voorstander van inbesteden.

In een eerdere nieuwsbrief hebben we dit uitvoerig toegelicht. Wij hebben dan ook voor het voorstel gestemd om het Doelgroepenvervoer binnen de Regio met de gezamenlijke gemeenten te regelen. Het voorstel heeft het ook met meerderheid van stemmen gehaald. Nu bijna een jaar na de stemming is het WMO gestart en gelukkig zijn de eerste berichten die we horen ook positief. Dat is goed om te horen. Nog mooier is het om te lezen in het Bussums-/Naader-/Muiderbergs-/Muidensnieuws dat er ruim honderd nieuwe elektrische auto’s zijn aangeschaft.

Hier heeft D66 Gooise Meren zich ook hard voor gemaakt. Hoewel het amendement dat we destijds hebben ingediend m.b.t. het elektrisch vervoer niet met meerderheid van stemmen gehaald heeft, zien we de kracht van de regio. In andere gemeenten is hier wel voorgestemd. Wij zijn blij met deze ontwikkelingen. https://www.bussumsnieuws.nl/nieuws/natuur-en-milieu/211450/regio-schaft-ruim-honderd-nieuwe-elektrische-auto-s-aan-voor-wm