donderdag 5 september 2019

Onderwijs in Gooise Meren D66

D66 voelt zich als onderwijspartij verantwoordelijk voor het beste onderwijs. Goed passend onderwijs betekent dat we investeren in vitale leeromgevingen die passen binnen de huidige normen. Wij zijn bereid om hierin te investeren. Vitale leeromgeving gaat verder dan investeren in stenen, in gezonde en moderne gebouwen. D66 wil:

• Een goede samenwerking tussen onderwijs en jeugdzorg: elk kind moet passend onderwijs krijgen aansluitend bij de onderwijsbehoefte en zorg krijgen die het nodig heeft voor een fijne jeugd en volop kansen biedt voor de toekomst. Deskundigen zoals de jeugdarts, jeugdconsulent ondersteunen de school en het gezin. Het samenwerkingsverband speelt hierbij een belangrijke rol;
  • Schoolzwemmen en bewegen gaan hand in hand. In een waterrijke omgeving is een zwemdiploma noodzakelijk om de veiligheid te garanderen. Het bewegingsonderwijs moet in gymzalen nabij de school die goed toegerust zijn;
  • Renovatie van diverse schoolgebouwen (denk aan de Bussumse Montessori school, de Tweemaster en Willem de Zwijger) is noodzakelijk voor een goed leerklimaat en een vitaal leefklimaat;
  • Nieuwbouw van het IKC Muiden zal van start gaan zodat kinderen van 0-13 jaar in Muiden fijne opvang en eigentijds onderwijs krijgen in een multifunctioneel gebouw met een breed aanbod.

D66 gaat voor het beste onderwijs!