woensdag 4 september 2019

Van de fractie

Beste Democraat,

September is de maand van de frisse start; de scholen gaan weer beginnen, het reces is afgelopen en voor de meesten is de vakantie nu echt voorbij. Voor mij start de maand september met een frisse duik in de Vecht bij Muiden. De ‘Swim to fight cancer’ luidt als het nieuwe politieke seizoen in; voor een goed doel en samen met onze wethouder Geert-Jan … een mooie nieuwe start, nietwaar?

De komende tijd staan er spannende onderwerpen op de agenda van de raad. Afspraken die gemaakt zijn in het klimaatakkoord moeten nu lokaal in de praktijk gebracht worden. Daarvoor is er een regionale energie strategie opgezet, die nu verder moet worden uitgewerkt. Echt iets voor D66 om zich flink voor in te zetten. Ook gaan we deze periode echt aan de slag met de renovatie van schoolgebouwen in Gooise Meren. De plannen voor gezonde, veilige en duurzame schoolgebouwen, die door onze D66 wethouder(s) zijn opgesteld, worden nu uitgevoerd. Wij houden die als D66 fractie scherp in de gaten; goed onderwijs zorgt tenslotte voor gelijke kansen voor kinderen.

We gaan richting de tweede helft van deze gemeenteraadsperiode; hoogste tijd om de speerpunten uit ons verkiezingsprogramma niet alleen op papier maar ook in de praktijk te verwezenlijken. De D66 fractie heeft er weer zin in!