zondag 2 juli 2017

Maarten Balzar nieuwe lijsttrekker D66 Gooise Meren

De leden van D66 Gooise Meren hebben Maarten Balzar tot lijsttrekker gekozen voor de aankomende gemeenteraadsverkiezingen op 21 maart 2018.

D66 Gooise Meren-voorzitter Claudia Weemhoff:

“Maarten Balzar is door de leden van D66 met overtuiging gekozen als lijsttrekker. Maarten heeft daarmee het vertrouwen gekregen om opnieuw leiding te geven aan de D66-fractie. Wij zijn blij met de positieve wijze waarop invulling is gegeven aan het raadswerk. De waardering voor zijn inzet en betrokkenheid van de afgelopen jaren biedt hem de mogelijkheid het sociaal-liberale gedachtegoed nog verder uit te dragen.”

Op dit moment is D66 vertegenwoordigd in de raad van Gooise Meren met 5 raadszetels en onderdeel van het college. D66 wil dit resultaat op 21 maart 2018 bij de gemeenteraadsverkiezingen overtreffen. De verkiezing van onze lijsttrekker Maarten Balzar wordt daarbij als een eerste grote en goede stap gezien.

Maarten Balzar:

“ik ben trots dat zo veel leden hun vertrouwen in mij hebben uitgesproken. De komende maanden zal ik vol ambitie de laatste fase van deze raadsperiode ingaan, maar ook blijven werken aan een verkiezingsprogramma waarin inwoners zien dat een nog sterker D66-geluid ook de komende vier jaar hard nodig is en het verschil gaat maken.”

De vervolgstappen

Vanaf 1 juli start de aanmelding voor de overige kandidaten die op de D66-lijst willen voor de gemeenteraad. Een lijstadviescommissie bestaande uit drie leden, waaronder de voorzitter van D66 Gooise Meren en de lijstrekker, stellen een conceptlijst op. Uiteindelijk bepalen de leden van D66 in Gooise Meren de volgorde van de kandidaten. De uitslag wordt bekend gemaakt in november.